skan 1Rok 1968 - NOWOŚĆ !

Foto nr 1 - pierwsze pojazdy po wojnie o ładowności 26t i długości 18m z dwuprzewodowym układem hamulcowym. Wykonawca TRNZBUD Kielce. Projekt - konstrukcja Witold Misiuda.

skan2 tatra

 

Foto nr 2 - Sposób przewozu i rozładujnku cegły silikatowej 6000szt. Wykonawca TRANZBUD Kielce.

Tatra typ 148 z naczepą skrzyniową o ładowności 26t wyprodukowano 12szt w PTSB TRANZBUD Kielce w latach 1966-68 w/g projektu W. Misiuda. 

Dokumentację przejęło Zjednoczenie ZREB-Warszawa i uruchomiło produkcję.

W naczepie wprowadzono dwuprzewodowy układ hamulcowy, dotychczas nie stosowany w Polsce.

Na zdjęciu nr 2 pokazano przewóz cegły silikatowej - 5 stosów po 4,5t tj. 22,5t.

W górnym lewym rogu widać Polskie - mniejsze konstrukcje pojazdów - STAR.

skan3Przyczepa hydrauliczna 10t. Foto nr 1

Wykonawca - TRANZBUD Kielce.

Projekt - konstrukcja: Witold Misiuda

Zastosowane urządzenie sterujące przechyłem skrzyni ładunkowej uzyskuje patent nr 33779.

 

Foto nr 2

skan4

Na zdjęciu pokazano przewóz kruszywa - TATRA 148 S3 z przyczepą samowyładowczą 10t, wykonaną w PTSB TRANZBUD Kielce w/g mojego projektu.

W przyczepie zastosowano specjalny zawór hydrauliczny do sterowania skrzynią ładowną. Patent nr 59301.

W/g tego rozwiązania wykonano 15szt przyczep. Przemysł uwczesny w kraju nie przyjął produkcji.

 skan5

Foto nr 3

Świadectwo Autorskie o dokonaniu wynalazku nr 33779

skan8 1skan8 2skan8 3skan8 4Powołując przedsiębiorstwo "ROLMEX" jest jej organizatorem jak również konstruktorem.

Wprowadza wiele ciekawych rozwiązań maszyn, które zajmują się utrzymaniem porządku na poboczach pasów drogowych np:

  • pogłębiarka do rowów
  • ścinarka poboczy
  • inne.
© 2017 Witold Misiuda. All Rights Reserved.